پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118669
خداداد عزيزي:
علي مثل چرخ گوشت هشت‌پره است
تاریخ انتشار : 1393/06/06 19:04:23
نمایش : 2145
حماسه ساز ملبورن به اظهار نظر درباره آخرين اتفاقات فوتبال کشورمان پرداخت.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، خداداد عزيزي که مدتي‌ست علاقه‌اي به حضور در رسانه‌ها ندارد و ترجيح مي‌دهد کمتر در مورد مشکلات فوتبال ايران صحبت کند، در گفتگويي مفصل درخصوص آخرين اتفاقات ليگ برتر و همچنين تمديد قرارداد کي‌روش نقطه‌نظراتش را عنوان کرد.



با توجه به اينکه شما دوستي نزديکي با علي دايي داريد، فکر مي‌کنيد اين حجم انتقادي که نسبت به هم‌بازي قديمي شما وجود دارد، منطقي است؟


به نظر من با ۵ بازي نمي‌شود دايي را محک زد. علي خودش هم مي‌داند که خوب نتيجه نگرفته است. من فکر مي‌کنم در هيچ جاي دنيا با ۵ بازي يک تيم يا مربي را نمي‌شود مورد بررسي کامل قرار داد. يادم است سال ۸۳-۸۲ سايپا ۸ بازي اولش را با پيروزي پشت سر گذاشت ولي در همان سال به دسته اول سقوط کرد. فجرسپاسي و استقلال اهواز هم چنين شرايط مشابه‌اي نسبت به سايپا داشته‌اند. در عين حال اين موضوع را هم نبايد ناديده گرفت که نتايج پرسپوليس ضعيف بوده است. هرچند که پرسپوليس در ۵ بازي اول، ۴ بازي سخت داشت و تنها بازي ساده‌اش مقابل پديده بود.



فکر مي‌کنيد علت عدم نتيجه‌گيري پرسپوليس چه باشد؟


اعتقاد دارم دايي خوب يارگيري نکرده است. علي مي‌داند که من رفيقش هستم و اگر حرفي مي‌زنم از روي دلسوزي است. علي نقاط ضعف تيمش را خوب پر نکرد. خلعتبري، مسلمان، سيدجلال و سيدصالحي از پرسپوليس رفته‌اند و پرسپوليس نتوانست جاي خلعتبري و مسلمان را پر کند. البته اين کاستاريکايي هم که جديدا به پرسپوليس اضافه شده را بايد ديد مي‌تواند جاي سيدجلال را پر کند. پرسپوليس اگر مي‌خواست جاي خلعتبري و مسلمان را پر کند بايد بازيکناني جذب مي‌کرد که اگر از اينها بهتر نيستند، بدتر هم نباشند. بازيکنان فعلي پرسپوليس نتوانستند جاي اين دو بازيکن را پر کنند. به اين موضوع محروميت پيام صادقيان و مصدوميت رضا نوروزي و دغاغله را بايد اضافه کرد. اميدوارم تا رسيدن اين مصدومان شرايط پرسپوليس هم بهتر شود. پرسپوليس اگر اين تيمي که الان هست، باشد با اين نفرات و نوع فوتبال شانس حضور در ده تيم اول جدول را هم ندارد.



ديدار پرسپوليس برابر پديده را ديديد؟


به نظر من پرسپوليس در نيمه اول برابر پديده هيچ حرفي براي گفتن نداشت، پديده اگر خودباوري داشت، مي‌توانست در همان نيمه اول کار پرسپوليس را تمام کند. اين تيم به دليل اينکه تازه به ليگ برتر آمده بازيکنان و نيمکتش تجربه کافي را نداشتند و بازي را از دست دادند چرا که پرسپوليس هيچ برنامه‌اي را براي حمله مقابل پديده نداشت.



به نظر شما علي دايي با اين همه انتقادي که از سوي پيشکسوتان پرسپوليس وجود دارد، در اين تيم دوام مي‌آورد؟


علي ساليان گذشته در هر تيمي که بوده نتايج خوبي گرفته و توانسته با پرسپوليس در فصل گذشته عنوان نايب قهرماني را به دست آورد، بنابراين زود است که در مورد رفتن علي دايي از پرسپوليس قضاوت کنيم. متاسفانه پيشکسوتان پرسپوليس مانند يک چرخ‌گوشت هشت‌پره هستند که فقط بلدند هرکس روي نيمکت پرسپوليس مي‌نشيند، آن را از چرخ‌گوشت انتقاداتشان رد کنند. خوشبختانه علي دايي چون خودش چرخ گوشت است آن هم از نوع بوش آلمان، با اين چيزها له نمي‌شود!



پديده را در اين فصل چطور ديديد؟


من در ابتداي فصل به شخصه با توجه به يارگيري ضعيف اين تيم نظرم اين بود که پديده دو رقمي خواهد شد. فعلا که خوب نتيجه گرفته‌اند، ۹ امتياز از ۵ بازي. اين نتيجه براي تيمي که تازه به ليگ برتر آمده، خوب است و اميدوارم اين روندشان را از دست ندهند هرچند با توجه به بازي اين تيم برابر پرسپوليس براي آينده پديده نگران هستم. پديده اگر مي‌خواهد يک رقمي بماند و در ليگ ماندگار شود، بهترين موقعيت جمع‌آوري امتيازات در همين هفته‌هاي نخست است. اگر آنها بتوانند در ۱۰ بازي اول خوب نتيجه بگيرند، مي‌توانند به ماندن در ليگ اميدوار شوند. من مالک پديده را مي‌شناسم و او به من محبت دارد اما بايد بگويم کار اين تيم سخت است. اگر به اين شکلي که در نيمه دوم برابر پرسپوليس بازي کردند، ادامه دهند، کارشان سخت‌تر خواهد بود. اين پرسپوليس تيم قدرتمند فصل پيش نبود بلکه تيمي بود که چند بازيکن ليگ يک در آن بازي مي‌کردند.



فکر مي‌کرديد استقلال بتواند اينگونه ظاهر شود؟


من از اول هم اعتقاد داشتم استقلال و سپاهان مدعي قهرماني هستند. شايد تراکتور و فولاد نتايج خوبي گرفته اند، اما هرچه رو به جلو مي‌روند، کارشان سخت مي‌شود. فولاد به دليل داشتن بازيکنان جوان با دو باخت به هم مي‌ريزد. با اينکه کادر فني تراکتور از دوستان من هستند، اما اين تراکتور قدرت سال گذشته را ندارد.



استقلال با اينکه تغييرات زيادي داشته اما توانست عملکرد خوبي داشته باشد. به نظر شما مي‌تواند اين روند را ادامه دهد؟


استقلال تا اينجاي کار فوق‌العاده کار کرده است و بازيکنان جديد اين تيم بهترين عملکرد را داشته‌اند. کرار، يعقوب کريمي، ميلاد فخرالديني و به خصوص اميد ابراهيمي براي استقلال عالي کار کرده‌اند. به نظر من اميد ابراهيمي بهترين هافبک ايران است. ابراهيمي طوري بازي مي‌کند اين انگار ده سال سابقه ملي دارد. هافبک دفاعي که ساده بازي مي‌کند و توانايي بالايي دارد. او در سال‌هاي آينده مي‌تواند کمک زيادي به فوتبال ما کند.



از بحث ليگ خارج شويم، به نظر شما تمديد قرارداد با کي‌روش با بندهايي که او در قراردادش گذاشته، منطقي است؟


اينکه او برود خانه‌اش استراحت کند و نزديک بازي‌ها تيم ملي را جمع کند و عشقي به استراليا برود، بعد هم اگر نتيجه نگرفت، نتوانيم او را برکنار کنيم، يعني عهدنامه ترکمن‌چاي. فدراسيوني که اختيار تعويض سرمربي را نداشته باشد، معلوم هست که آدم‌هاي ضعيفي هستند. يعني چي؟ خدا ميليون دلار بدهي، بعد هم نتواني برکنارش کني. مگر کي‌روش براي فوتبال ما چکار کرده، شنيده‌ام گفته: حضور من در تيم ملي ايران دو سر برد است. طوري صحبت مي‌کند که انگار ما رتبه ۵ فيفا هستيم و براي فوتبال ما شق‌القمر کرده است.



فکر مي‌کنيد اگر کي‌روش در فوتبال ما بماند، اتفاق خاصي مي‌افتد؟


اعتقاد دارم کي‌روش از نظر فني هيچ کمکي به فوتبال ما نکرده است. تيم ملي چهار بار در جام‌جهاني شرکت کرده که در سه دوره آن يک امتياز و در يک دوره که ۹۸ فرانسه بود ۳ امتياز به دست آورد. مهاجراني با صد هزار تومان يک امتياز آورد و جلال طالبي هم با ماهي صد هزار تومان، ۳ امتياز آورد و کي‌روش به اندازه تمام مردم ايران پول گرفت و يک امتياز گرفت. اگر قرار باشد براي يک امتياز اين همه پول بدهيم، هر کسي را بگذاريم، شايد بتواند همان يک امتياز را به دست آورد. تازه ايران در دوره برانکو و جلال طالبي گروهش به مراتب سخت‌تر بود.



پس علت اين همه اصرار براي تمديد قرارداد کي‌روش را چه مي‌دانيد؟


دلال‌ها اصرار دارند که کي روش قراردادش را تمديد کند. چرا که با رقمي که او خواسته نزديک به ۳ ميليارد به همين دلال‌ها مي‌رسد. قديمي‌ها راست مي‌گويند که خشت اول چون نهد معمار کج / تا ثريا...
مشکل ما اين است که از اول در برابر کي روش خودمان را به باد داديم. مگر مي‌شود تيم ملي بدون سرپرست باشد، چه کسي مي‌خواهد کارت تعويضي بازيکنان را به ناظر بازي بدهد. به نظر من اين همه مربيان باکلاس در دنيا هستند که مي‌توانند با رقم پايين تر به ايران بيايند. اين آقا جز ۱۳ مربي گران جام جهاني بود. چه کاري براي فوتبال ما انجام داد. نمي‌دانم چرا ما به اماراتي‌ها مي‌گوييم پول نفت شان را خرج فوتبال مي‌کنند، وقتي خودمان هم مثل آنها عمل مي‌کنيم. در اين شرايط بد اقتصادي چرا بايد پول نفت را اينگونه حيف و ميل کنيم. من هم اگر بچه محل‌هاي مان را پشت ۱۸ قدم مي‌گذاشتم شايد همين يک امتياز را در جام جهاني کسب مي‌کردم!
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html